Östanbäck’s dagar

Har varit i Skellefteå nu sedan måndag-morgon. Eller kanske mer rättare sagt och skrivet i Östanbäck hos mamma i hennes nya ”hem” = deras förra stuga! Så nu ska dem bo där är tanken om dem nu får vintervatten, om det nu går igenom! Har haft underbara härliga dagar där. Så Härligt! 😀

IMG_3774IMG_3780IMG_3787IMG_3789IMG_3800IMG_3819IMG_3806IMG_3811IMG_3820IMG_3832IMG_3836IMG_3839IMG_3844

Har umgåtts massor med mina fina syskon. Vi har ätit glass, badat, spelat minigolf, åkt kanot, badat voffsarna och bara göttat oss!  Sen har jag och Rebecca varit ute i gummi-båten och flutit runt i timmar. (Rebecca har även begravt möss som katterna tagit, samt en ekorre som luktade lik och måste legat ett tag. Se bild!) Känner bara för att skriva en sak alltså, shiiiiit så underskattat det är att få mat och då menar jag ”när man bodde hemma.” Det finns ju inget bättre än att komma hem till föräldrarna man blir ju så bortskämd. Som ”förr” också skriker dem- MAT!! Då var det ju nästan jobbigt att man var tvungen att sätta sig vid bordet, för att man hade ”annat för sig”. Sånt man inte uppskattar när man bor hemma alltså, hemskheter! Har ätit så j*kla gott dem här dagarna och stackars Daniel har varit hemma och varit sjuk och typ inte ätit någonting.. 😕

Näeeee, som man kanske förstår har jag haft det hur bra som helst å’ det är underbart att ha semester! Helt fantastiskt. Nu får bilderna tala för resten tror jag. Så nu hoppas jag bara att det kommer vara lika underbart väder när jag och D’ kommer tillbaka hit när han får semester! Så hejdå för nuet..

Första semesterdagen

Idag är det fredag och är min första riktiga semesterdag! För nu har jag nämligen semester i 4 veckor. Känns jäkligt konstigt fast bra samtidigt såklart! Hehe.. Sen har jag ju betald semester, näe känns helt underbart, men som sagt lite konstigt också! 😉

IMG_3767 IMG_3771

I förrgår kom Ikea-beställningen våran som har krånglat och jävlats. Så nu har vi fått våran malmbyrå & lite annat smått som galgar, förvaringsgrejjer, två pallar å’ lite sånt. Så byrån byggde Daniel ihop igår på hans lediga dag, så nu återstår det bara för mig att fylla den med saker och tänka smart därtill vad som är mest praktiskt..

Charlie är ju i Skellefteå nu eftersom att jag ska dit på söndag är tanken. Eller rättare sagt var tanken, har blivit tjaffs i helvetet sedan dess.  Så anledningen att Charlie inte följde med mig hem, var att han skulle slippa åka så mycket buss i denna värme. Men alltså så tomt det är utan Charlie här hemma, typ som igår behövde jag inte ens komma hem på lunchen för att rasta han. Känns sjukt tomt alltså..  Men snart får jag ju se lill-gamm-Challe-gubben igen!! Näe, men detta semester inlägg var väl typ allt från nuet, Byebye

Syskontatuering

Jajjamensan,  som rubriken lyder! Jag är så nöjd glad och allt, iallafall när det handlar om tatueringen i övrigt fall är det väl sådär, på grund en del saker som hänt. Vill inte skriva ut det här på bloggen men känner mig rätt så ledsen.. 🙁

En syskontatuering har vi ju pratat om nu är det typ i över ett år kanske? Har då varit bestämt sedan länge. Så jag och mina två systrar har då tatuerat in varsin fyrklöver! Känns underbart att den nu är på plats. För min del sitter den på handleden för att jag vill se den jämt och varje dag. Det var nu i måndags vi tatuerade oss och innan vi for dit var vi och åt lunch hos mormor å’ morfar där vi fick en mycket god sallad med friterad fisk till!

Alltså jag var typ i chock när vi väl kom dit till tatueraren, jag som är liksom så grymt nål-rädd. Fattar inte ens att jag klarade detta! Rebecca satt och höll min hand, Jessica strök på mitt ben, medan jag satt och blundade och lyssnade på musik i en lur på: ”Rocka på- Markoolio” .. Tatueraren Ric frågade ju typ flera gånger om jag var okej.. Kändes som jag höll andan i 45 minuter, satt och försökte tänka på att jag inte hade en nål i min arm över 1000 gåner!! Men nu är det gjort fett nöjd å’ stolt över mig själv!! 😀

Mitt Burträskhjärta

Roten från min barndom lever i Burträsk! Där finns verkligen allt. Alltså nu pratar vi om saker från när man var liten, stugan, barndomshemmet å’ allt. Fast barndomshemmet är inte i vår ägo, dock finns lagården kvar som tillhörde huset vi bodde i fast som står på andra sidan vägen=bredvid vår stuga..! Näe, det är bara för bra mysigt där. Snacka om att minnen levererar känslor av lycka!

IMG_3653 IMG_3685IMG_3762IMG_3712IMG_3666IMG_3668IMG_3710IMG_3690 IMG_3695 IMG_3718 IMG_3722 IMG_3723 IMG_3730 IMG_3734 IMG_3752

Har haft chansen att spendera tid med mina systrar där nu och det känns guldvärt. Har badat massor, varit ute med pappas fyrhjuling och åkt släp, käkat tacos å’ glass, sett film och bara varit. Skulle egentligen ha fiskat men eftersom Rebecca är vegetarian och världens djurvän så ville hon inte vara med. Så då blev det helt enkelt att varken jag eller Jessica for heller. Tänka sig vad tiden flyter ihop, det  känns alltid som att man har så mycket tid, men icket. Fort var det gjort så hade helgen gått och inget fiske sågs till och inte heller att pyssla på i lagården och kolla gamla saker.

Träffat farmor och farfar har man också hunnit med samt faster Veronica och hennes man Anders. Blev fika där på  lördagen (igår) i stugan. Så här ovan är då en radda bilder från ”Burträskdagarna” helt underbart! Sen tycker jag pappa är så j*kla gullig på bilden ovan, hihiii.. Näe, allt från nu! Blir väl ett inlägg sen när jag först kommer hem till Tärnaby igen! Hejs.

Stugan hemmet

Kom ju till Skellefteå nu i torsdags, var framme kl. ca. 12 på natten så Jessica å’ Rebecca kom och hämtade mig & Charlie på busstationen. Sen blev det att fara till pappas lägenhet här i stan för att ”övernatta”  då mamma skulle upp tidigt och jobba fredagmorgon! För att vara tyst när man kommer sådär sent på kvällen och är tröttare än trött brukar det inte vara så lätt att vara tyst nämligen. Så det blev att sova i stan som sagt!

Fredag bestod av att vi fot till Magnus & mammas stuga som numera är deras permanenta boende. Jäkligt fint där ute vid havet faktiskt! Men jag undrar över hur det är på vintern? Blev att dra och bada där vid tolv med nästan hela familjen, bara Edvin å’ Emrik som fattades som var hos deras mamma. Är så roligt att komma hem och som träffa alla så det finns inte, wiiiiiiiiiiihoooooooooooooooooooooo!! 😀

IMG_3477IMG_3438IMG_3461IMG_3489IMG_3427 IMG_3502 IMG_3532 IMG_3559 IMG_3579 IMG_3584 IMG_3610 IMG_3616IMG_3614 IMG_3634IMG_3627 IMG_3638

Till middag blev det nått som jag aldrig ätit tidigare och det är rökta räkor! Mycket spännande och gott. Det åts till Aioli, mozarellasallad, sallad, rostat bröd & potatis. Åh, vad det är kul att pröva ny mat. Typ det bästa någonsin ju! Blev även lite krocket där på kvällen då Magnus vann, Aron gav upp å’ jag å’ Jessica delade i princip sista plats. Näe, njut av bilderna så ska jag dra vidare mot pappas stuga! Hejs

A’ la Tärnaby

Hallå! Men alltså vilken sommarvärme, helt underbart. Har inte varit såhär fint sedan jag flyttat hit, haha. Detta är alltså seriöst, jag minns när jag kom hit för att hälsa på Daniel första gången/bland första gångerna. Vi låg nere vid bryggan i Tärnafors och det var så tyst, fint och allmänt vackert. Sen när jag väl flyttat hit, fick jag sol utan regn och ingen blåst? Svaret är nej. Men nu är det då så underbart här i Tärnaby så hoppas sommaren håller i sig… 🙂

IMAG3676 IMAG3683 IMAG3684 IMAG3687 IMAG3688IMAG3693 IMAG3696 IMAG3700 IMAG3701 IMAG3711

Har badat, haft picknick, fiskat och bara myst på. Så jag tror bilderna gör rätt i sig att dem får tala för sig själv helt enkelt! Nu idag bär det av till Skellefteå för att spendera tid med min familj, känns fint det! Charlie plutten följer också med mig då Daniel jobbar. Dock ser jag inte framemot att sitta på en bussj*kel i denna värme å’ inte Charlie för den delen heller! Näe, som nämnt då får bilderna så vackert tala för sig själv om vädret osv.. Byebye

Grillkväll hemma

Har grillat nu igår, eller rättare sagt Daniel har grillat. Jag har jobbat! Så när jag kom hem var det mesta fixat så då blev det grillning utav kycklingspett som är min nya favvo att grilla. Då Daniel gjorde en hemlig speciell marinad här för några veckor sedan, hehe!! 😉

IMG_3397 IMG_3401IMG_3391IMG_3400IMG_3405

Mycket hemskt gott blev det, hade som inga planer för kvällen tills D’s faster skrev på facebook då Daniel hade grattat henne att: ” Det finns äppelkaka och vin om ni vill ha.” Efter något övervägande tog vi cyklarna till Tärnafors. Väl framme såg det mörkt ut hemma hos dem. Så vi for till D’s föräldrar istället. Där dem sa att det var uppe hos en granne, så vi drog dit men ingen faster där heller. Så vi blev inbjudna där istället och satt och hade allmänt trevligt, drack vin och göttade oss!! Blev mycket trevligt trots allt, sen blev det skjuts hem då Daniel inte var i cykel-liknade bruk. Shysst nog utav Daniels bror, hehe..

Men snacka om trött dag jag haft, har ju för fasen jobbat! Nu är det bara en dag kvar av min helg dvs. (imorgon måndag.) Så nu har jag snart gjort bort min sista helg innan semestern! Känns underbart kul å’ bra, för snart får jag min ”FÖRSTA RIKTIGA SEMESTER NÅGONSIN!” Puss å’ kram å’ ha det bra, sveeeeeeeeeeeeejs

Nervösa lugna dagar

Hejsan hoppsan!! Varit ledig nu igår och idag.. Så allt är som vanligt då jag är ledig onsdag-torsdag då jag jobbar helg! 😉

Haft två lugna dagar med städning och utrensning av saker som både ska till Röda Korset och släng massa rat. Känns jäkligt bra! Nått som känns mindre bra är att jag hade som tänkt träna nu idag, men orken fanns inte och inte tiden heller egentligen om det inte blir nu efter middagen, men det tror jag ju inte..

IMG_3339IMG_3364IMG_3360IMG_3346IMG_3345IMG_3344IMG_3365IMG_3352IMG_3373IMG_3378

Annars är jag sjukt nervös över att inte nu i helgen för då jobbar jag ju. Men därefter far jag till Skellefteå och spenderar lite kvalitèt’s tid med mina systrar. Men det är inte därför jag är nervös, utan för att på måndag den 14 Juli ska vi tatuera oss!!! ALLTSÅ FATTA, ÄNTLIGEN SKA SYSKONTATUERINGEN BLI AV.. Och jag då som är så nålrädd, hur i friden ska detta gå kan man ju undra? 😕 😀

Igår blev det pizza till middag, (Daniels önskan..) Var inte sådär överdrivet sugen men, ack att det blev super-gott med hemmagjord tzatsiki, mums! Vad mer att berätta? Jo, jag har ju tagit mig själv i kragen och äntligen planterat lite saker på balkongen, men om det inte varit för att D’s mamma hade haft kvar frön efter att hon planterat hade jag väl knappast farit iväg och köpt frön. Dock var det ju ett tag sedan vi köpt jorden så han har ju bara väntat på frön, haha. Sen har jag också förskaffat lite blommor på balkongen= jätte nöjd så nu hoppas jag bara jag kan ta hand om dem. Näe, nu blir’e att vända sig till köttfärsåsen. Byebye